Handlekurven er tom

Spørsmål og svar

Spørsmål og svar

 

Forsendelse og fraktpriser finner du HER

 

Betalingsalternativer finner du HER

Vanlige spørsmål om vår nettbutikk


Vi har listet opp de vanligste spørsmålene vi får inn til vår kundetjeneste. Finner du ikke svaret du leter etter, kontakt vårt kundesenter på mob. 48 13 84 75 eller på mail: post@smakogbehag.no

Jeg har problemer med å logge meg inn med brukernavn og passord Vi oppgraderte nettbutikken vår I 2011. De som har vært kunder før 2011 må logge inn med e-post (brukernavn) og be om nytt passord (glemt passord?) Du får da tilsendt et gyldig passord til din e-post som du logger deg inn med.

Vi anbefaler at du deretter går til “min konto/pakkesporing “ og lager deg et eget passord som er lett for deg å huske neste gang du skal logge inn.

Kan jeg ta bort produkter fra handlevognen?
Dette gjør du enkelt i "Handlevognen". Der kan du "Endre" antall eller "Ta bort" artikkel. OBS! Endringer må gjøres før ordren sendes, det vil si før du har godkjent kjøpet.

Kan jeg avbestille en ordre som er ferdig bestilt og betalt?
Du kan bare avbestille din ordre før den har blitt behandlet. Kontakt oss på mob. Eller mail så raskt som mulig.

Kan jeg følge hvor langt min bestilling har kommet med posten?
Når du har logget inn under "Min side/pakkesporing", så finner du lenken "Mine ordre" i innloggingsruten på forsiden. På siden "Mine ordre" blir dine ordre listet opp. Klikk på en ordre for å se detaljert informasjon.

Er det trygt å utlevere mitt kontonummer til smakogbehag.no?
Du kan føle deg trygg når du handler hos oss. Vi bruker kun vel utprøvde og sikre betalingsalternativer som bygger på sikkerhetsstandarden 3D-Secure. Bak denne sikkerhetsstandarden står VISA og Mastercard. All informasjon krypteres med 128-bits SSL-kryptering som gjør det umulig for uvedkomne å se din kortinformasjon.

Leverer smakogbehag.no overalt i Norge?
 Vi samarbeider med Posten og leverer over hele fastlands-Norge. Vi leverer også til Svalbard og utland. Priser  eks.mva blir endret når du logger inn fra utlandet eller legger inn en leveringsadresse utenfor Norge.

Kan jeg velge annen leveringsadresse enn min adresse registrert i folkeregisteret?
Ja, du kan selv bestemme til hvilken adresse varene skal leveres. Huk av for "Alternativ leveringsadresse" når du er i handlekurven, og du kan velge hvilken adresse du ønsker varen(e) levert til.

Dersom du benytter Klarna som betalingsmiddel må leveringsadressen være lik adressen du er registrert på i folkeregisteret. Dette er en sikkerhet slik at andre ikke kan svindle deg med å bestille varer i ditt navn med annen leveringsadresse.

Hvordan returnerer jeg en vare som er kjøpt på smakogbehag.no?
Ta kontakt med oss hvis du ønsker å returnere en vare. Spiselige varer kan ikke returneres. Når vi har mottatt varen og godkjent returen får du pengene tilbake. Etterbetalingen skjer normalt innen 10 arbeidsdager fra dagen smakogbehag.no har mottatt og godkjent returen.

Kan jeg kjøpe varer på avbetaling?
Ja, med Klarna faktura kan du utsette betalingen eller dele opp betalingen og betale litt hver måned. Velg "Klarna faktura eller klarna delbetaling" som betalingsmiddel på samme måte som kortbetaling. Vi har ofte kampanjer med 3 mnd betalingsutsettelse via Klarna.

Hvordan finner jeg Smak & Behag butikker?
Vi har bare 1 butikk i tillegg til nettbutikken. Den ligger på City Nord I Bodø. Dersom du velger å hente I butikk, må varene hentes der.

Hvor raskt får jeg varene jeg har bestilt på smakogbehag.no?
Normal leveringstid er 2 til 5 arbeidsdager. Vi sender varene innen 1-3 arbeidsdager, så er det posten sine frister som gjelder.

Hvilke betalingsalternativer finnes på smakogbehag.no?
Vi godtar kredittkort som VISA og Mastercard, Paypal samt faktura og finansiering som betalingsalternativer hos Klarna. 

Hvordan leveres min bestilling?
Vi samarbeider med Posten for varer under 30 kg. Varene leveres til ditt lokale postkontor eller du kan få de kjørt hjem. Du vil få tilsendt en hentelapp når varen er kommet til ditt postkontor/eller på sms. Er varene tyngre enn 30 kg deles de opp i flere kolli.

Hva koster det å få levert en vare fra smakogbehag.no?
 Velger du Postens Servicepakke tilbyr vi Fast fraktpris kr 98,- uansett vekt. De andre fraktalternativene kan  variere utifra antall kolli og vekt, hvor du bor og hvilket fraktalternativ du velger. Frakten blir angitt i handlekurven. Logger du inn før du handler kan du se fraktprisen i kassa underveis. For å fortsette å handle kan du trykke på bildene øverst på siden.

Hva gjør jeg om min vare er ødelagt ved levering?
Hvis varen er transportskadet eller savnet skal du umiddelbart ta kontakt med oss.

Kan jeg angre et kjøp på smakogbehag.no?
Angrerettloven gir deg 14 dagers angrefrist fra den dagen du har mottatt varen. Dette gjelder ikke spiselige produkter som vi ikke kan selge på nytt. Retur må betales av kunden.

Hva hvis en vare blir borte under transport?
Vi står ansvarlig for produktet helt til du har mottatt varen og signert for den. Du som kunde står ansvarlig ved retur av vare til oss. Dersom du  ikke henter varen /eller har bestilt hjemmelevering uten å være tilstede blir varene sendt i retur etter en stund. Disse varene blir ikke hentet av oss, og kan ikke kreves erstattet fra kunder.

Har du andre spørsmål ta gjerne kontakt med oss på mob eller e-post !

mob: 48138475

E-post: post@smakogbehag.no

Smak & Behag- Lene Fiksdal Lundh © 2017 | Powered by Mystore